4 dec 2014

Hobbykamer -het begin!

We wonen alweer bijna 2 jaar in dit huis, maar de hobbykamer blijft een achterschoven kindje (is dat de uitdrukking? ik sta er een beetje om bekend om gezegdes en uitdrukkingen door elkaar te halen, waardoor ik niet meer echt weet wat nu de juiste uitdrukken is hihi)
Eerst had ik een plekje bij de voorzolder, dit hoekje heeft echt wel eventjes gewerkt, maar stond vaak vol met "tijdelijke" spullen die anders geen plek hadden.
Manlief had een hele grote zolder tot zijn beschikking als kantoor wat niet netjes te krijgen was. Ook hadden we een logeerkamer nodig. Dus het kantoor hebben we in tweeën gesplitst en een vliering erboven gemaakt. Is echt heel mooi geworden.
De logeerkamer was ook echt mooi en groot.... veel groter dan mij hoekje boven aan de trap... en veel gezelliger omdat het bij Man op kantoor was. (er zit geen deur in de ruimte, enkel een muurtje).

De logeerbank paste eigenlijk ook wel in mijn hoekje. Dus besloten we dat mijn hoekje en de logeerkamer omgeruild gaan worden! Joepie! eindelijk plek om alles neer te zetten en uit te zoeken. Omdat we niet weten hoe lang we hier gaan wonen wil ik geen meubels op maat kopen en het voorlopig maar even doen met wat ik heb staan. Mijn jongste zoon is bijna van zijn commode af en dan pik ik die lekker in voor mijn kamertje. IS namelijk een HELE mooie ladekast van de (uiteraard) IKEA.





Omdat ik ruim 3 jaar niets meer met hobby gedaan heb en 2x verhuisd ben zit alles in grote dozen gemikt. Alles zit door elkaar en het is 1 groot zooitje. Vooral de kleine spulletjes waren erg aan uitzoekwerk toe. Als ik aan mijn Project Life albumpje aan het werk was, dan dacht ik oo een labeltje hier is wel leuk... maar voordat ik die gevonden had was het alweer bedtijd.

Ruim een week heb ik me vermaakt op pinterest om HET opbergsysteem te vinden. Mijn bord met hobbykamer ideeën heeft inmiddels 429 ideeën die ik allemaal leuk vind. (en 546 volgers die die ideeën ook leuk vinden :D) Ik heb uiteindelijk besloten om alles per kleur uit te zoeken. Ik heb grote bakken gehaald bij de blokker hiervoor met ongeveer 9 vakken. Hierin zitten alle chipboardjes, labeltjes, draadjes, tape-jes, woordjes, sterretjes en embellishments per kleur uitgezocht. Eyeletjes, sequins, steentjes, paperclips en ander klein spul zitten ook per kleur uitgezocht maar in kleinere bakjes.

Alle alfabet stempeltjes zitten in sorteerbakken van de Xenos, per letter. zo kan je sneller een woordje stempelen. Dit had ik altijd al met alle losse lettertjes (1 bak groot en 1 bak kleine lettertjes) en nu ook een bak met cijfers! Hopelijk zorgt dit alles ervoor dat ik er sneller bij kan en dus ook sneller ga gebruiken. Project Life doe ik snel op kleur, dus hopelijk helpt dit daarbij! Ergens twijfel ik nog om de alfabetten ook op kleur uit te zoeken... maar dan moet ik wel HEEL veel bakken erbij gaan kopen.



Hoe hebben jullie je kleine embellishments uitgezocht? juist per kleur, of per artikel?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten